Pohlednictvi.cz
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /data/web/virtuals/50598/virtual/www/wp-content/themes/icy/header.php:17) in /data/web/virtuals/50598/virtual/www/ua-searchbots/ua-searchbots.php on line 75

Posílám pohledy pouze do Ruska a Německa. Co s tím?

Výběr zemí, které si losujete, jde do určité míry ovlivnit v nastavení profilu. V levém menu -> Edit -> Profile (https://www.postcrossing.com/edit/profile) mějte nezaškrtnuté okýnko „Check if you prefer to have several postcards traveling to the same country at the same time.“

Když to máte zaškrtnuté, souhlasíte s tím, že chcete mít více pohledů na cestě do stejné země. Je tam však drobná poznámka – když to zaškrtnuté nemáte, není 100% jistota, že na cestě do jedné země bude jen jedna pohlednice. Jelikož se systém snaží být spravedlivý, tak se musí posílat pohledy i do zemí s většími počty aktivních uživatelů, jako např. právě Rusko a Německo.

Zpět na dotazy

Jak poslat pohled na Guam

Jestliže chcete poslat pohled na Guam, tak na to musíte trošku jinak. Při vyplňování adresy napište jako poslední řádek adresy Spojené státy americké (United States of America) a hned na řádek nad tím napsat ZIP Code Guamu a Guam (popř. město).

Zpět na dotazy

Jak psát správně adresy?

Pomůcka je zde: UPU.int.

Na této stránce se vám po vybrání státu zobrazí zásady psaní adres pro danou zemi. Seznam anglických názvů států naleznete třeba na Wikipedii. Adresa nemusí být napsaná přesně řádek po řádku, jak ji dostanete vylosovanou, doporučujeme však se snažit být co nejpečlivější a psát to co nejčitelněji. Na webu České pošty se můžete taky dozvědět více informací.

Zpět na dotazy

Co znamená ID pohlednice?

Je to tzv. identifikační kód pohlednice a umožňuje identifikaci pohlednice v systému. Je to nezbytná část každé odeslané pohlednice, jelikož ji může díky tomuto kódu příjemce do systému zaregistrovat a dát vám vědět, že dorazila.

Tento kód se skládá ze dvou částí: dvou písmen (jméno země, kam je pohlednice zaslána) a identifikační číslo. Toto ID dostanete, jakmile si vylosujete adresu.

Zpět na dotazy

Co když pohled cestuje moc dlouho? Co to je Expired postcard?

Pohlednice, která je na cestě déle než 60 dní, se v systému označuje jako Expired (česky prošlá). Jakmile se pohled takto označí, tak si můžete losovat novou adresu.

Většina pohlednic do 60 dnů dorazí. Občas se však stane, že z nějakého důvodu pohlednice na místo určení nedojde. Po 60 dnech cestování, kdy se pohlednice označí jako Expired, lze stále pohlednici do jednoho roku od vylosování adresy zaregistrovat. To znamená, že ačkoliv je pohled Expired, tak ji lze stále do jednoho roku zaregistrovat. Po překročení této hranice o 1 den, tedy po jednom roce, se Expired pohlednice úplně vymaže ze systému a pohlednice už nemůže být zaregistrována.

Pohlednice, které jsou Expired, můžeš vidět na stránce Sent postcards.

Jestliže pohled cestuje moc dlouho a už to vypadá, že bude Expired, můžeš zkusit příjemce zkontaktovat – je možné, že pohled zaregistrovat zapomněl a takové připomenutí může věc vyřešit. Vždy se však může stát, že se během cestování pohled ztratí, s tím se musí počítat. V tom případě můžeš, ale nemusíš poslat pohled druhý.

A jak někoho zkontaktovat? Na profilu toho, komu pohled posíláš, klikněte na Send … a message a ve slušnosti mu napiš zprávu s dotazem na tvoji pohlednici. Při psaní zprávy ale buď opatrný – oficiálně bys kontaktovat danou osobu dle Pokynů neměl, doporučujeme příjemce kontaktovat vždy tehdy, až je pohled Expired.

Zpět na dotazy